UPAYA PENINGKATAN PEMASARAN DAN PELAYANAN TERKAIT APLIKASI PLN MOBILE DI PLN ULP BOJONEGORO KOTA

Melinda Wahyuning Putri, Acep Samsudin

Abstract


The application of technology has a major influence on improving business processesand services in a company, such as the innovation of the PLN Mobile application by PT PLN(Persero). However, the use of PLN Mobile is inseparable from various obstacles, the mostimportant factor is the state of society in matters of technological development. The purposeof this promotion, customer service, and socialization activity is to educate and provideunderstanding to the public about customer service through PLN Mobile. The results obtainedare providing real benefits for customers and the surrounding community in increasing theirunderstanding of PLN ULP services and the use of the PLN Mobile application as analternative solution in meeting their needs.Keywords: PLN Mobile, SocialMedia, Promotion, Customer Service, Socialization.

References


Ahzahro, R. S. (2023). Strategi Peningkatan Penggunaan Inovasi Digital PLN Mobile oleh

Konsumen Unit Layanan Pelanggan Tulung Kabupaten Klaten dengan Pendekatan

Technology Acceptance Model (TAM). Journal of Economics, Business, Accounting,

and Management, 01(06), 116–136.

Akromah, S., & Kusumasari, I. R. (2023). Penerapan Aplikasi PLN Mobile Dalam

Meningkatkan Pelayanan Pelanggan PLN ULP Bojonegoro Kota. Jurnal Masyarakat

Mengabdi Nusantara, 2(2), 105-116.

Amiman, R., Mokalu, B. J., & Tumengkol, S. (2022). Peran Media Sosial Facebook Terhadap

Kehidupan Masyarakat Di Desa Lalue Kecamatan Essang Kabupaten Kepulauan

Talaud. Jurnal Ilmiah Society, 2(3).

Faridah, A. N., & Hernawati, R. (2022, January). Efektivitas Pelayanan Ketenagalistrikan

melalui Aplikasi PLN Mobile dalam Menangani Keluhan. In Bandung Conference

Series: Public Relations (Vol. 2, No. 1, pp. 204-208).

Nasution, A. I. L., Sitio, A. L., Siregar, C., & Nahulae, L. L. (2023). Efektivitas Penggunaan

Aplikasi PLN Mobile Pada Bagian Pelayanan Pelanggan Di PLN UP3 Binjai. Jurnal

Kendali Akuntansi, 1(4), 388-396.

Putra, A. S. (2021). Sistem Manajemen Pelayanan Pelanggan Menggunakan PHP Dan MySQL

(Studi Kasus pada Toko Surya). Tekinfo: Jurnal Bidang Teknik Industri Dan Teknik

Informatika, 22(1), 100–116.

Raswari, N. K. A. D. (2023). Prosedur Administrasi Layanan Pasang Baru Tenaga LIistrik di

PT PLN (PERSERO) Unit Pelaksana Pelayanan Pelanggan (UP3) Bali Selatan.

(Laporan Magang, Politeknik Negeri Bali Badung), 1-13

Setiadi, A. (2016). Pemanfaatan media sosial untuk efektifitas komunikasi. Cakrawala: Jurnal

Humaniora Bina Sarana Informatika, 16(2).

Sylvia. (2021). Sistem dan Prosedur Pelayanan Pelanggan Pada PT PLN Persero ULP Medan

Satria. (Laporan Magang, Universitas Islam Indonesia), 51-62

Utami, S., & Azizah, N. (2023). Upaya Meningkatkan Motivasi Belajar Dan Literasi Anak

Melalui Kelas Literasi Online Di Selingkar. Jurnal Masyarakat Mengabdi Nusantara,

(2), 73–82.

Wijaya, A. S. (2023). Strategi Komunikasi Di Pt. Pln (Persero) Ulp Rivai Dalam Meningkatkan

Kepuasan Pelangan Melalui Aplikasi Pln Mobile. Kreativitas Pada Pengabdian

Masyarakat (Krepa), 1(9), 61-70.

Yanti, N.M.A.N. (2022). Implementasi Aplikasi PLN Mobile Dalam Melayani Pelanggan di

PT PLN Persero ULP Tabanan. (Tugas Akhir, Politeknik Negeri Bali), 3-4


Full Text: PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Jurnal Bisnis Indonesia diterbitkan oleh Program Studi Ilmu Administrasi Bisnis UPN Veteran Jawa Timur